Familien Simonsen`s hjemmeside

WWW.4paatur.dk         4paatur@4paatur.dk

Vælg side:

Her vil vi beskrive vores rute løbende.

--- Klik her for at se kort ---

Ja, så kom vi af sted, og ruten blev lagt fast for de 2 første dage ca. 5 dage før vores afrejse.

Vi har valgt, at køre over mod vest i Tyskland, med den tanke at vejret måske var bedre her, men vi blev klogere.

april 2006

3. april: Den første dag nåede vi frem til Bielefeld mellem Hannover og Dortmund.

4. april: kørte vi ned til Freiburg i det sydvestlige Tyskland ved grænsen til Frankrig og Schweiz.

5. april: Falder valget på Frankrig frem for Schweiz. Ind gennem Alsace og nedefter Lyon, for overnatning i Burg de Bresse. Turens første del viser sig at være bjergkørsel i 1000 - 1200 meters højde, med dertil snevejr 5-8 cm.

6. april: Denne dags køretur slutter i Privas i det syd franske.

7. april: Så går turen atter sydover. I dag når vi ned til Middelhavet, for at finde en god campingplads i Domaine uden for Montpellier.

8. april: Turen sydover fortsættes, og ved aften tid ankommer vi i Barcares ved Pergignon (Frankrig), ca. 40 km. nord for den spanske grænse.

11. april: Så passeres den spanske grænse i dag, og turen fortsættes til Costa Brava, nærmere bestemt Palermos, ca. 60 km. nord for Barcelona.

16. april: I dag kører vi videre sydover, gennem Barcelona og videre sydpå til Vilanova i la Geltrü som ligger ca. 45 km. syd for Barcelona.

24. april: Så går turen videre sydover. I dag når vi frem til Benicassim, et skønt sted, hvor vi også vælger, at blive nogle dage.

Maj 2006

3. maj: I dag er vejret ikke så godt det tordner og blæser. Derfor beslutter vi os for at køre videre sydover. Vi ankommer til Plaza de Marzaron i nærheden af Murcia.

5. maj: Efter endt bryllupsdag I går, drager vi videre. Vi kommer virkeligt til at køre "bjergkørsel" i dag. Vi har højdemåler på vores GPS som viser vi kører i 1387 meters højde. Det bevises at luften er tyndere i denne højde, et par hurtige vejrtrækninger, og man bliver meget svimmel. Sidst på dagen efter at have passeret diverse højder, appelsintræer, citrontræer og bananpalmer, ankommer vi til kystbyen Motril, og campingpladsen "Don Cactus".

8. maj: Efter en varm weekend drager vi videre sydover. Denne gang går turen til Marbella mellem Malaga og Gibraltar.

17. maj: I dag kører vi på en endags tur til Gibraltar.

22. maj: Vi havde planlagt, at i dag skulle vi videre. Da dagen var omme var vi nået 15 km. fra Cadiz, mellem Gibraltar og Portugal.

23. maj: VI dag runder vi så Sevilla en meget stor by i syd Spanien.

24. maj: Efter nogle køredage når vi frem til Huelva, nærmer bestemt El Rocio.

26. maj: Så blev det Isla Christina som ligger 10 km. fra den portugisiske grænse.

29. maj: I dag passerer vi den portugisiske grænse for at slutte dagen i Olhao.

juni 2006

5. juni: Vi kører til Lagos for en enkelt overnatning.

6. juni: I dag går turen videre via Sagres og op nord efter i Portugal. Dagen slutter på en campingplads ved Melides. Melides  ligger lige syd for Lissabon.

7. juni: Vi tilbagelægger en stor strækning i dag. Turen slutter på en p.pl. ved stranden sammen med 3 andre autocamper ved Rego de Leirosa.

8. juni: Så går turen videre op efter mod Porto. Vi slutter dagen ved Viana do Castelo.

12. juni: Vi slutter dagen i Tordesillas 200 km. før Madrid

13. juni: Så kører vi via Madrid mod Andorra. Dagens mål nås ved Lleida. Overnatning i det fri.

14. juni: I dag besøger vi Andorra, en lille stat mellem Spanien og Frankrig på størrelse med Bornholm. Et rigtigt skatteparadis.

15. juni: Efter gårdsdagens besøg i Andorra kører vi til Sitges, hvor vi planlægger nogle dages hvile.

20. juni: I dag har vi besluttet at flytte til camping plads Vilanova Park, ved Vilanova ikke langt fra Sitges, men det er her vi får besøg fra Danmark  den 1 juli.

juli 2006

10. juli: Så har vi haft besøg fra Danmark og drager videre op gennem syd Frankrig hvor vi overnatter i Sete i Frankrig.

11. juli: Turen ender i dag ved St. Tropez.

12. juli: Så endelig når vi til Cannes, Nice og Monaco. Dagen ender i Italien på en overnatningsplads højt oppe i bjergene navn ??.

13. juli: Fortsættes gennem Italien mod Pisa. Overnatter ved Pisa på overnatningsplads.

14. juli: Videre mod Rom hvor vi finder en camping plads i udkanten af Rom. Her bliver vi nogle dage for besøg i Rom.

17. juli: Turen går videre sydover gennem Napoli og forbi vulkanen Vesuv (ikke i udbrud) finder en overnatningsplads ved Paduli.

19. juli: Nu kører vi på tværs af Italien og øst over, hvor dagen ender i  Taranto ud til Adriaterhavet.

20. juli: i dag kører vi op i Italien langs Adriaterhavet og overnatter ved kysten.

21. juli: Så når vi til Roseto en by ved havet, her bliver vi nogle dage for at slapper af og bade.

26. juli: Så går turen videre og vi passerer Rimini hvor vi overnatter på overnatningsplads ved Gradara.

27. juli: I dag har vi besøgt en lille selvstændig republik på 60 km2 som ligger ved Rimini i Italien. Republikken hedder San Marino og ligger i 700 m højde på en klippe afsats.

28. juli: I dag ankom vi til Venedig. Her beslutter vi at blive nogle dage så vi kan se Venedig ordentligt.

31. juli: Så blev det mandag og vi drager videre. Vi kører mod Trieste i dent aller østlige Italien hvor vi når til middag. Efter siestaen beslutter vi at drage mod Kroatien. Men først skal vi gennem Slovenien som er en strækning på ca. 50 km. Sidst på dagen ankommer vi til den valgte campingplads 20 km. syd for den Kroatiske by Rijeka.

august 2006

1. august: Efter morgenmaden kører vi videre sydover i Kroatien til en by der hedder Senj.

2. august: Efter morgenmaden køres sydvest over til en stor naturpark hvor vi overnatter på en overnatningsplads for autocamper i byen Jezera.

4. august: Efter besøget i naturparken i går, kører vi i dag længere sydover mod byen Split.

6. august: I dag går turen længere sydover til Ston, en campingplads i en dal og ud til vandet med dertil bademuligheder.

9. august: Forlader Ston og kører via Dubrovnik til Montenegro hvor vi slutter dagen ved Valdanos.

10. august: Da vi stiler mod Grækenland kører vi mod den albanske grænse hvor vi slutter dagen i det sydligste Montenegro i byen Ulcinj.

11. august: Morgenen starter med at passerer den albanske grænse mod Grækenland. Forholdene taget i betragtning når vi ikke til Grækenland på en dag, og må tage en overnatning i Albanien ved bjergbyen Borsh.

12. august: I dag sætter vi igen næsen efter Grækenland, og når da også frem til Lefkas ved aftenstid.

19. august: Kører sydpå til Rio.

21. august: I dag ender turen ved Tripoli.

22. august: Så gik  turen lidt længere i dag, hvor vi ender i Epidavros.

23. august: Turen går tilbage til Rio, hvor vi overvejer den næste færd.

24. august: Slutter dagen ved Itea, en god badeby. Vi har besluttet at sætte næsen mod Athen.

25. august: I dag ankommer vi til Athen, hvor vi vælger at camperer i byen Rafina, ca. 30 km. fra Athen.

28. august: forlader vi Rafina og begiver os til Athen, men dagen slutter alligevel tilbage på campingpladsen i Rafina.

29. august: Turen går tilbage til Lefkas, for vi har besluttet at sejle tilbage til Italien, via Igumminitts til Bari i Italien.

30. august: Køres fra Lefkas til Igumminitts for at sejle.

31. august: Vi ankommer til Bari, Italien midt på formiddagen, og begiver os nordpå. Dagen ender i Vasto på autocamper plads.

september 2006

1. september: I dag ankommer vi til Pineto, hvor vi har besluttet at blive nogle dage.

6. september: Kører fra Pineto og til Gatteo Mare, på campingplads Delle Rose.

10. september: Kører nord over via Bologne, Modena, Verona og slutter dagen på overnatningsplads i Brentino Belluno ved Brennerpasset.

11 september: Vi starter dagen med at passerer Brennerpasset og videre gennem Østrig og til Tyskland for at ende i Regensburg.

13. september: I dag forlader vi Tyskland for at slutte dagen i Tjekkiet i Prag på campingplads Sokol.

23. september: I dag er det så tid til at køre videre og vi kører vestover. Dagen slutter i Forchheim på overnatningsplads.

24. september: Denne dag slutter i Wurzburg også på en overnatningsplads.

25. september: Videre gennem Tyskland for at ende dagen i Ingelsheim også  på en overnatningsplads.

26. september: Så kom vi i dag frem til vores mål, en campingplads ved grænsen til Luxemburg i byen Ertenacht.

oktober 2006

3. oktober: Vidre igen, nu går turen mod Bruxell, Belgien hvor dagen slutter i Grimbergen på overnatningsplads.

4. Fra Belgien kører vi vdere til Holland og ender dagen i Oosterbeck på campingplads.

6. oktober: Kører viderei Holland, gennem Amsterdam og videre vestover. Ender dagen i Gauda på overnatningsplads.

7. oktober: Videre fra Holland til Belgien hvor vi ender på en overnatningsplads i byen Veurne.

8. oktober: I dag forlader vi Belgien for at køre ind i Frankrig. Her ender vi dagen på camping De La Playa i byen Grant fort Phillip.

9. oktober: Dagen i dag går med et visit i England, nærmere bestemt byerne Dover og Canterbury.

10. oktober: Så går turen videre gennem Frankrig til Paris, hvor vi ankommer til aften.

17. oktober: Så forlader vi Paris og kører sydover mod Spanien. Vi ender dagen på overnatningsplads i byen Oradur Sur Glane.

18. oktober: Videre sydover med mål ved Prins Henriks vinslot. Her ender vi da også i byen Caix, en overnatningsplads 0,5 km. fra vinslottet.

19. oktober: Igen Videre sydover, hvor målet nåes ved 20.00 tiden nemlig camping Vilanova i Spanien. Her bliver vi et stykke tid.

november 2006

1. november: Vi er stadigvæk i Vilanova i Spanien.

december 2006

1. december: Vi er stadigvæk i Vilanova i Spanien. Vi påbegynder hjemturen til Danmark den 10. december.

17. december nu er turen slut vi er velankommet til Danmark.